مزون لباس زنانه در تهران

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه - 09925544799 طیبی
طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس لباس نامزدی
طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت انواع لباس بچگانه در تهران
با 30 سال سابقه کاری
با مدیریت سرکار خانم منصوری

انواع مدل یقه و تاثیر آن بر زیبایی اندام

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ب.ظ

انواع مدل یقه و تاثیر آن بر زیبایی اندام

مزون مُدینه  انواع مدل یقه و تاثیر آن بر زیبایی اندام

 

یقه مهم‌ترین عامل زیبایی و تزیین لباس است و به آن رسمیت می‌بخشد. همچنین انواع مدل یقه می‌تواند فرم خاصی برای چهره فراهم کند و بر اهمیت لباس و پوشنده آن بیفزاید. مدل یقه‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: یقه‌های ساده خطی، یقه‌های ایستاده و یقه‌های برگردان. در ادامه به معرفی مدل های معروف یقه در این دسته ها می پردازیم :

یقه گرد
مدل یقه گرد معمولی ظاهر فرد را همان گونه که هست می‌نمایاند.

یقه گرد باز
شانه را کوچک‌تر نشانه داده و برای سرشانه و سینه‌ی پهن مناسب است.

یقه گرد خیلی باز
باز بودن یقه تا نزدیک حلقه آستین برای افرادی است که سرشانه معمولی دارند. یقه‌های گرد صورت را گردتر نشان می‌دهند.

یقه گرد خیلی باز

یقه هفت
در موضوع چه لباسی بپوشیم لاغر دیده شویم اشاره شد که اگر هفت یقه بلند و تا حدود ناف یا کمر باشد کشیدگی گردن را بیشتر و قد را بلندتر می‌نمایاند و اگر بلندی آن تا نزدیک سینه باشد، صورت را گرد، گردن را کوتاه‌تر و شانه را پهن و سینه را برجسته‌تر نشان می‌دهد. این یقه برای افراد سایز بزرگ و چاق مناسب است.

یقه هفت

 

یقه چهارگوش( خشتی)
این نوع مدل یقه صورت را گردتر و گردن را کوتاه‌تر می‌نمایاند و برای صورت کشیده و مثلثی و گردن باریک مناسب است. به دلیل حالت زاویه‌ای که ایجاد می‌کند، برای سینه و گردن استخوانی مناسب نیست. در موضوع چه لباسی بپوشیم لاغر دیده شویم اشاره شد که این مدل یقه برای افرادی که سینه‌های بزرگی دارند مناسب است.

یقه چهارگوش خشتی

یقه قایقی
چنانچه یقه قایقی حالت و فرم یقه را داشته باشد و تا انتهای شانه و خط کارور باز شده باشد، برای افرادی که گردن و شانه مناسب دارند بهتر است، مانند انواع مدل یقه‌های کاپ یا چین در یقه (گرد گشاد یا اسپانیولی)، مدل یقه قایقی برای شانه پهن مناسب نیست.

یقه قایقی

 

یقه به به
نوعی یقه گرد است و برای گردن بلند و صورت کشیده و مثلثی مناسب است.

یقه به به

 

یقه شکاری
اساس این مدل یقه شبیه ب ب است. برگردان نوک تیز این یقه گردن را بلندتر جلوه می‌دهد.

یقه شکاری

 

یقه چینی ( ایستاده یا سرداری)
این مدل یقه برای صورت کشیده و گردن باریک و استخوانی مناسب‌تر است و قد بالاتنه را بلندتر نشان می‌دهد.

یقه چینی یا ایستاده یا سرداری

 

یقه ایرانی (آخوندی)
از مدل یقه‌های ایستاده و کمی چسبان دور گردن است و لبه‌های آن در جلو با دکمه بسته می‌شود.

یقه ایرانی یا آخوندی

 

یقه فرنچ
این مدل یقه ، یقه ی ایستاده‎‌ای است که لبه‌های جلوی آن به صورت منحنی رو به روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

یقه فرنچ

 

یقه انگلیسی
از انواع مدل یقه هفت است. اگر یقه باریک و هفت آن بلند باشد، بالاتنه را باریک‌تر و بلندتر می‌نمایاند و اگر یقه پهن و هفت آن کوتاه باشد، بالاتنه را پهن‌تر و پرتر می‌نمایاند.

یقه انگلیسی

 

یقه بلیزری
فرم و اساس این مدل یقه شبیه یقه انگلیسی است، ولی تاثیرات آن بر بالاتنه به دلیل نوک تیز یقه بیش‌تر است. این یقه نگاه را به طرفین شانه می‌کشاند و شانه را پهن‌تر جلوه می‌دهد.

یقه بلیزری

 

یقه آرشال
این مدل یقه از انواع یقه هفت است و تاثیرات آن روی اندام مانند یقه انگلیسی است، با این تفاوت که دال در این یقه وجود ندارد و به صورت یکسره است.

یقه آرشال

 

یقه آمریکایی
این یقه از انواع یقه هفت است. هر چه هفت یقه بلندتر و عرض یقه باریک‌تر باشد، قد بالاتنه بلندتر و باریک‌تر جلوه می‌شود و برعکس هر چه هفت یقه کوتاه‌تر و عرض آن پهن‌تر باشد، اندام را کوتاه‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهد.

یقه آمریکایی

 

یقه ملوانی (شال)
بیش‌تر برای افراد قد بلند با شانه باریک مناسب است. در این نوع یقه، چون نگاه بیش‌تر متوجه سرشانه می‌شود، برای شانه پهن و سینه بزرگ مناسب نیست. البته تاثیر این یقه به پهنا و بلندی آن نیز بستگی دارد.

یقه ملوانی

 

یقه کراواتی (پاپیون)
یقه‌های کراواتی با فرم‌های گوناگون تاثیرات متفاوتی بر ظاهر افراد دارند. اگر یقه کراواتی در نزدیک خط گردن باشد، برای فردی با گردن بلند و صورت کشیده مناسب است. اگر عرض یقه کراواتی زیاد باشد(شال و پاپیون پهن)، روی هر قسمت از بالاتنه لباس قرار گیرد بر همان قسمت اندام تاکید می‌کند. پس این نوع یقه اگر روی خط سینه باشد، برای سینه درشت مناسب نیست. این گونه افراد باید از فرم پایین‌تر از خط سینه با عرض باریک کراوات و پاپیون آن استفاده کنند.

یقه کراواتی

 

یقه دلبری
برای هر نوع اندامی مناسب است، برای افرادی که سینه و گردن استخوانی دارند مناسب نیست. اگر هلال یقه رو به بالا و روی قسمت سینه قرار گیرد، برای سینه‌های کوچک مناسب است و اگر هلال یقه رو به پایین  و روی قسمت سینه قرار گیرد برای سینه‌های درشت مناسب است.

یقه دلبری

 

یقه دراپه
این نوع یقه، در قسمت جلو سینه، روی اریب پارچه، برش داده می‌شود و بیش‌تر در لباس‌های مهمانی کاربرد دارد. یقه دراپه برای افراد لاغر و سرشانه‌های باریک و افتاده مناسب‌‌تر است، زیرا چین‌هایی که روی سرشانه و سینه ایجاد می‌کند فرد را چاق‌تر می‌نمایاند.

یقه دراپه

 

یقه هالتر
این مدل یقه مناسب شانه های درشت و توپر است. اصلاحا برای کسانی که چهارشانه هستند مناسب است. البته این در صورتی است که بند های روی شانه نازک نباشد.

یقه هالتر

 

یقه کرواتی
یقه کرواتی گردن را کشیده تر و سینه هارا کوچک تر نشان می دهد. اگر شماهم سینه ها و شانه های بزرگ دارید و میخواهید علاوه بر کوچک تر دیده شدن اندام، قد شما نیز بلند تر باشد این مدل یقه انتخاب خوبی برای شما می باشد.

یقه کرواتی

مطالب بیشتر : آموزش ساده دوخت یقه هفت بر روی انواع لباس

                     دوخت یقه: آموزش دوخت تمامی یقه ها

منبع:

https://topoltip.com/

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه

09925544799

لطفا نظرتون رو در قسمت زیر درج کنید.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی