مزون لباس زنانه در تهران

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه - 09925544799 طیبی
طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس لباس نامزدی
طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت انواع لباس بچگانه در تهران
با 30 سال سابقه کاری
با مدیریت سرکار خانم منصوری

۲۰۷ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
آذر

آموزش دوخت زیپ مخفی

مزون مُدینه  آموزش دوخت زیپ مخفی

 

 

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه 

09125073368

  • لباس شب طراحی لباس
۳۰
آذر

توصیه برای کسانی که به انتخاب خیاطی و طراحی به عنوان شغل فکر می کنند

مزون مُدینه  توصیه برای کسانی که به انتخاب خیاطی و طراحی به عنوان شغل فکر می کنند

 

لوئیس کاتینگ: چگونه خیاطی کردن را یاد بگیرید، اگر شما می خواهید وارد طراحی شوید، ابتدا باید خیاطی کردن را یاد بگیرید.امروزه جوانان فکر می کنند می توانند بدون دانستن خیاطی، به طراح بزرگ آینده تبدیل شوند.
اما بیایید با آن رو به رو شویم که بعید است.بسیاری از طراح های شناخته شده امروزی (مانند ژاکلین اسمیت از کی ــ مارت) در واقع طراح نیستند، بلکه یک چهره شناخته شده هستند.
برای موفق بودن باید به خوبی از تجارت سر در بیاوریم.هنگامی که من مد و طراحی مد را در کالج می آموختم، هر دانش آموز خودش را به عنوان مدیر یک فروشگاه بزرگ تصور می کرد.واقعیت این است که یک فروشگاه بزرگ از قبل مدیر خود را دارد و هر ژوئن از شر مدیر خود خلاص نمی شود تا یک بچه را به جای او استخدام کند.شما باید خودتان را استثنایی کنید، توصیه من به شما این است که اصول اولیه تجارت را بدانید.مهم نیست که به چه مدرسه ای رفته اید، فراتر از یک معلم یاد بگیرید.شما به اندازه یک معلم خوب هستید.اگر معلم شما به اندازه کافی خوب است، شما تلاش کمتری خوهید کرد، درغیر این صورت، باید تلاش بیشتری بکنید.هر چیزی که می توانید انجام دهید را یاد بگیرید، نه فقط چیزی را که به شما یاد می دهند، بلکه بیشتر.از کتاب، اینترنت و هر منبعی که می توانید پیدا کنید، استفاده کنید، و تا می توانید درباره تجارت یاد بگیرید، در کل حتی بیشتر از صنایع گسترده.


خیاطی و طراحی


سوزان خلیجه: فقط انجامش بدهید، چون هر چه بیشتر انجام دهید، مهارت بیشتری پیدا می کنید.دستورالعمل های خوبی را تهیه کنید؛ یک خیاط و دوزنده بافکر شوید (به این معنی که اجازه دهید خودتان چیزهای جدیدی را کشف کنید تا منطق هنر ما را متوجه شوید)، و موضع خود را حفظ کنید.نمایشگاه ها را بازدید کنید؛ همه کتاب های خوب را بخوانید؛ مخصوصا کتاب هایی که روی مهارت بصری شما تاثیر می گذارند.

 

خیاطی و طراحی


دی.کینگ: به کمک تعلیم و نوشتن، من خیلی خوش شانس بودم که با انسان های خوب زیادی ملاقات کردم.اگر بخواهم یک چیز و فقط یک چیز بگویم این است که، کمال گرایی یک بیماری و نوعی ترس است.
زمانی که هنر خیاطی را یاد می گیرید، (که از نظر من برای طراحی کردن ضروری است)، شما باید انتظار این را داشته باشید که قبل از ماهر شدن در خیاطی هکتارها پارچه را خراب کنید.خیاطی یک مهارت عملی است و فقط با تکرار، تمرین دوباره و دوباره، درس گرفتن از اشتباهات و شکست ها و شروع دوباره می توان در آن ماهر شد.اگر از اشتباه کردن و خراب کردن پارچه و اتلاف وقت می ترسید، شما در این هنر ماهر نخواهید شد.این ها هزینه هایی است که شما برای حاذق شدن در خیاطی باید بپردازید.
اما، اگر شما دوست دارید به جلو حرکت کنید، پارچه را برش دهید، یک چیز جدید را امتحان کنید، و در اشتباه کردن ریسک کنید، روزی خواهد رسید که بدون هیچ نگرانی و زحمت زیادی روند کاری شما پیش می رود.
مری ری: خودتان را با خیاطی درگیر کنید.هر زمان که می توانید به پارچه فروشی های خوب بروید، پارچه های مختلف را امتحان کنید تا پارچه ایده آل خود را پیدا کنید.به نحوه آماده سازی پارچه، خود پارچه و این که پارچه چطور در آینده قرار است به یک لباس تبدیل می شود به دقت توجه کنید.به جزئیات دقت کنید.به ایده های در دست اقدام توجه کنید.تجربه کنید، و از این که همه چیز را خراب کنید نترسید.در حقیقت، منتظر خراب کاری باشید.این راهی است که باعث یادگیری شما می شود.

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه 

09125073368

منبع :

https://tarahilebas.com/

 

  • لباس شب طراحی لباس
۳۰
آذر

طراحی لباس در ترکیه

مزون مُدینه  طراحی لباس در ترکیه

 

از قدیم گفته اند هنر نزد ایرانیان است و بس. اگر سال ها به عقب برگردیم و به نقشه جغرافیا دقت کنیم، متوجه می شویم که کشور ترکیه زمانی جزئی از خاک ایران بوده و هنر در این کشور از دست هنرمندان ایرانی ریشه دوانده. هنر طراحی لباس در ترکیه که در همان دوران قدیم با پوشش اسلامی پیوند خورده بود تا به امروز نیز حفظ شده است. 

 

اگر بخوایم به قدمت تاریخی طراحی لباس در ترکیه اشاره کنیم باید به تاریخ 4000 ساله قبل نگریست که البته قصد نداریم به آن دوران برگردیم و داستان هزار و یک شب تعریف کنیم. اما در حدود 5-6 قرن پیش ، که عثمانی ها در سراسر ترکیه به روش پادشاهی زندگی میکردند، به لباس اهمیت خاصی میدادند. به گونه ای که شاید بتوان گفت تمام بزرگی و طبقه اجتماعی خود را به وسیله مدل و رنگ و جنس پارچه لباس به رخ دیگران می کشیدند. و در منسب های دولتی به همین روش پست و مقام هر شخص مشخص میشد . لذا طبقات عامه جامعه حق پوشیدن لباسهای پرزرق و برق یا برنگ لباس افراد دربار را نداشتند.

 

در این دوره لباس ها بلند و از یقه کاملا بسته و تا زیر زانو یا مچ پا کشیده میشد. و عمدتاً بصورت یک عبا با طرح های اسلیمی دوخته و به تن میشد. استفاده از کلاه های سطلی شکل و یا عمامه نیز در طبقات مختلف رواج داشت.

برخلاف ایرانی ها در ترکیه لباسهای مشکی و تیره رنگ چندان مورد استقبال قرار نمیگرفت و رنگهایی چون آبی و سبز بیشتر مورد پسند درباریان و پادشاهان میبود و رنگهای مشابه بصورت ساده تر در بین مردم عادی مورد استفاده قرار میگرفت.

طراحی لباس در ترکیه

لباس های بانوان در آن دوران نیز با استفاده از مدلهایی که از فرانسه الگو برداری میشد و اغلب بصورت پیشکش یا غنیمت های جنگی از اروپا به دست می آمد طراحی و استفاده می گشت. از آنجایی که در ترکیه اقلیت های مسیحی و مسلمان در کنار یکدیگر اما متفاوت در پوشش زندگی میکردند، باعث ایجاد تنوع در طراحی لباس در ترکیه شد و این دو فرقه همیشه سعی در آن داشتند که از یکدیگر متمایز باشند. و مسلمانان که قوانین پوشش بر آنها مشخص بود نباید از حد خود تجاوز و به سمت پوشش های اروپایی میرفتند.

طراحی لباس در ترکیه

اوج تغییرات لباس در ترکیه در ابتدای قرن هجدهم رخ داد. دولت عثمانی در زمان سلطان محمود دوم با شکست سختی که در جنگ متحمل شد، تصمیم به ایجاد تغییرات عمده ای گرفت که این تغییرات تماماً از غرب نشأت میگرفت. بعنوان مثال لباس سربازان به کت و شلوار تغییر پیدا کرد و رده بندی سربازان توسط یک کلاه منگوله دار با رنگهای متفاوت مشخص میگشت. این نوع پوشش به مرور به مراکز دولتی و بین کارمندان نیز رواج یافت و استفاده از عبا و عمامه فقط برای علما باقی ماند و تا به امروز نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

همانگونه که در مطالب قبلی اشاره نمودیم پس از رونق دنیای مد و طراحی لباس در ایتالیا، این کشور نیز در دهه های اخیر با بهره گیری از مدلهای اروپایی، علم طراحی لباس در ترکیه را گسترش داده و امروزه به یکی از مهمترین قطب های صادرات لباس در سراسر دنیا مبدل شده است. و همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم بدلیل وجود مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر، امروزه شاهد ترکیب مدلهایی از طراحی لباس در ترکیه هستیم که برای هر دو قشر جامعه قابل استفاده میباشد.

 

اگر دقت کرده باشید طرح های ایرانی و عثمانی همیشه دارای ریزه کاری هایی روی لباس هستند مانند گلدوزی، منجوق دوزی، و نقوش برجسته ای که از دوخت اصل لباس بسیار زمان بیشتر و البته هنری والاتر میطلبد. اما لباسهای اروپایی باز تر و ساده تر در هستند و بجای ایجاد نقوش ذکر شده، با برشهای متنوعی مدل لباس ها را تغییر می دهند. لذا این روشهای طراحی لباس در ترکیه باعث شده امروزه لباسهای مجلسی بلند و پوشیده که تلفیقی از طرح های اروپایی و ترکیه است را شاهد باشیم.

پارچه های مورد استفاده برای طراحی لباس در ترکیه

منطقه ترکیه و نیمه شمال و شمال غربی ایران بدلیل دارا بودن مراتع همیشه سرسبز از قرن ها پیش همه مکان مناسبی برای پرورش گوسفندو انواع دیگر چهارپایان بوده و به همین علت پشم گوسفند به وفور در دسترس مردم این منتطقه قرار داشته است. لذا پارچه های تولید شده از پشم که از لطافت و ماندگاری خوبی برخوردارند در تولید لباس در ترکیه حرف اول را می زند.

طراحی لباس در ترکیه

برای ما ایرانیان واردات لباس از ترکیه و خرید و مصرف آن بسیار با صرفه بوده و از لحاظ کیفیت نیز همپای نمونه های ایتالیایی و فرانسه می باشد. 

امروزه هنر طراحی لباس در ترکیه به عنوان یک رشته دانشگاهی در دانشکده های هنری تدریس میگردد و فارغ التحصیلان این رشته پس از پایان تحصیلات اغلب برای دوره های تکمیلی یا کسب تجربه به ایتالیا و فرانسه رفته و مدتی را در آنجا سپری می کنند.
 

از کشور ایران نیز سالانه تعداد بسیاری از دانشجویان رشته هنر برای تحصیل به ترکیه میروند که 90 درصد آنها دختر بوده و پسرها در ایران عموماً کمتر به شغل طراحی لباس روی می آورند. این درحالیست که اغلب بنیانگذاران لباس های عصر جدید غالباً مرد بوده اند. شاید دلیل آن را بتوان عدم حمایت دانشگاه های داخل از این رشته دانست لذا توجه کمتری از جانب دانشجویان به رشته طراحی لباس می گردد.

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه 

09125073368

منبع:

https://tarahilebas.com/

 

  • لباس شب طراحی لباس
۳۰
آذر

۵ راه برای دوخت لبه لباس

مزون مُدینه  ۵ راه برای دوخت لبه لباس

 

 

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه

09125073368

  • لباس شب طراحی لباس
۳۰
آذر

آموزش دوخت زیپ مخفی برای مبتدی تا حرفه ای

مزون مُدینه  آموزش دوخت زیپ مخفی برای مبتدی تا حرفه ای

 

خیاطی – دوختن زیپ مخفی (Invisible Zipper) بدون این که آموزش دوخت زیپ مخفی را دیده باشید کار بسیار سختی است چون این کار نیازمند ظرافت و دقت زیادی است.

آموزش دوخت زیپ مخفی

 دوخت زیپ مخفی روی لباس یکی از موارد آسان و در عین حال مهم و حساس در خیاطی است؛ خیلی ها از این که دوخت زیپ مخفی را انجام بدهند می ترسند ولی اگر این مقاله را بخوانید و به نکات آن که از مقاله های مختلفی گردآوری شده دقت کنید می بینید که دوخت زیپ مخفی آنقدرها هم سخت نیست. دقت داشته باشید که هرچه زیپ مخفی را تمیزتر و با دقت بیشتر روی لباس بدوزید در نهایت لباس شیک تر و زیباتری خواهید داشت.

آموزش دوخت زیپ مخفی

اولین نکته برای دوخت زیپ مخفی آن است که از زیپ مخصوص برای این دوخت استفاده کنید. همانطور که در شکل زیر می بینید زیپ مخفی که در سمت راست آمده ظاهری متفاوت با زیپ معمولی دارد.

آموزش دوخت زیپ مخفی

آماده کردن محل دوخت زیپ مخفی

قبل از این که متن آموزش دوخت زیپ مخفی را بخوانید پیشنهاد می کنم این کلیپ کوتاه آموزش دوخت زیپ مخفی را ببینید تا بهتر بتوانید متوجه متن آموزش بشوید:

جای دوخت زیپ مخفی معمولاً ۲ الی ۳ سانتیمتر از طول پارچه برای نقاب زیپ و ۱ سانتیمتر از عرض پارچه یا خط کمر فاصله دارد که این فاصله ها را باید با صابون خیاطی نشانه گذاری کنید.

آموزش دوخت زیپ مخفی

زیپی را که انتخاب کرده اید از قسمت انتهای پایین آن به اندازه ۲ الی ۳ سانتیمتر علامت بزنید.

زیپ را بر روی خطی که روی پارچه کشیده اید (و محل دوخته شدن زیپ را نشان می دهد) قرار دهید به طوری که قسمت فلزی بالای زیپ روی خط عرضی (خط کمر) کشیده شده روی پارچه قرار بگیرد و محل علامت زده شده بر روی زیپ را بر روی خط طولی پارچه هم علامت بزنید.

بنابراین از خط عرضی تا اینجایی که الان بر روی خط طولی علامت زده اید محل دوخته شدن زیپ خواهد بود.

از قسمت علامت زده شده بر روی خط طولی که انتهای محل قرار گرفتن زیپ است به پایین را با دنده معمولی و از قسمت علامت زده به سمت بالا را که محل دوخته شدن زیپ است با دنده درشت بدوزید.

آموزش دوخت زیپ مخفی

اتو کردن درز محل زیپ مخفی

حالا قسمت دوخته شده را از دو طرف اتو بزنید. علاوه بر این، باید بین درز را باز کنید و مابین درز را هم اتو کنید.

اتو کردن درز محل زیپ مخفی

آماده کردن محل قرارگیری زیپ مخفی

بعد از اتو، شما می توانید به یکی از دو روش زیر عمل کنید:

۱- روش اول:

قسمتی که با دنده درشت دوخته بودید و محل قرار گرفتن زیپ بود را بشکافید. این کار کمک می کند تا جای زیپ کش نیاید.

دقت کنید که قبل از دوخت زیپ، همه نخ های اضافه را بچینید که باعث خراب شدن زیپ نشوند.

شما می توانید برای ایستایی بهتر زیپ در زیر آن از دو تا تکه لایی استفاده کنید.

آماده کردن محل قرارگیری زیپ مخفی

زیپ را کاملا باز کنید و محلی از زیپ را که علامتگذاری کرده اید لب به لب انتهای محل دوخته شده با دنده معمولی قرار بدهید.

زیپ را طوری باید قرار بدهید که دنده های زیپ کاملا بر خط اتو مماس باشد.

۲- روش دوم:

محل دوخته شده با دنده درشت را نمی شکافید بلکه زیپ را کاملا می بندید و آن را روی درز دوخته شده با دنده درشت قرار می دهید.

آماده کردن محل قرارگیری زیپ مخفی

چند کوک از محلی که ماشین زیپ قرار می گیرد را بشکافید و فقط ماشین زیپ را از آن عبور بدهید.

آماده کردن محل قرارگیری زیپ مخفی

فیکس کردن زیپ مخفی

حالا زیپ را با استفاده از سنجاق فیکس کنید. دقت داشته باشید که موقع قرار دادن زیپ بر روی پارچه، برجستگی دنده های زیپ باید به سمت روی کار و قسمت پشت زیپ به طرف شما باشد. به عبارت دیگر طرفی که ماشین زیپ می خوابد باید به سمت روی کار شما باشد.

هر دو طرف زیپ باید به همین ترتیب فیکس بشود و باید دقت کنید که قسمت های علامت زده شده در دو طرف زیپ در یک امتداد باشد.

دوختن زیپ مخفی

حالا وقت آن رسیده که زیپ را روی پارچه بدوزید. برای این کار می توانید از پایه دوخت زیپ مخفی یا پایه دوخت معمولی استفاده کنید.

اگر خواستید از پایه دوخت معمولی استفاده کنید باید قبل از شروع کار دندانه های دو طرف زیپ را که حالت فر دارند با استفاده از اتویی که حرارت آن زیاد نیست (چون اگر زیاد باشد دندانه های پلاستیکی زیپ را از فرم اصلی اش خارج می کند) اتو کنید.

آماده کردن محل قرارگیری زیپ مخفی

اگر از پایه دوخت زیپ مخفی استفاده کردید باید دندانه های زیپ را از محل فر زیپ با انگشت باز کرده و داخل شیار پایه دوخت قرار بدهید. معمولا پایه های دوخت زیپ مخفی دو شیار دارد و بسته به این که کدام طرف زیپ را می خواهید بدوزید باید دندانه ها را در یکی از این شیارها قرار دهید.

پایه دوخت زیپ مخفی

یادتان باشد که:

  • دوخت زیپ شما در هر دو طرف زیپ باید با خط دوخت امتداد پارچه که با دنده معمولی دوخته بودید در یک راستا قرار بگیرد.
  • قسمت های بالا و پایین زیپ را برای محکم کاری با چرخ یک بار به اندازه دو الی سه کوک بروید و برگردید.
  • دوخت شما به هیچ وجه نباید بر روی دندانه های زیپ برود و اگر چنین شد باید دوخت را بشکافید و دوباره بدوزید.

خب! این هم از دوخت زیپ مخفی به ساده ترین و کامل ترین شکل ممکن؛ اگر همیشه از دوخت این زیپ ترس داشته اید توصیه می کنیم بعد از خواندن این مقاله سعی کنید که خودتان را با این چالش روبرو کنید و دوخت زیپ مخفی را امتحان کنید.

دوخت صحیح زیپ مخفی

 

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه 

09125073368

منبع :

https://besazobefrosh.com/

  • لباس شب طراحی لباس
۳۰
آذر

۴ راه برای تبدیل شدن به یک خانم شیک‌پوش

مزون مُدینه  ۴ راه برای تبدیل شدن به یک خانم شیک‌پوش

 

شیک پوشی ژنتیکی نیست که به ارث ببریم. شیک پوشی وابسته به سن خاصی نیست که بگوییم از ما گذشته است. در هر سن و سالی می توان شیک پوش بود. یک خانم شیک پوش می تواند در هر استایلی بدرخشد.

رنگ های خنثی در ترکیب لباس

رنگ های خنثی در ترکیب لباس

در کمد لباس یک خانم شیک پوش همیشه لباس هایی با رنگ های خنثی وجود دارد. این لباس ها را می توان در هر ترکیب رنگی استفاده کرد. اگر یک دامن شیک مشکی را بخواهید با یک بلوز ست کنید هیچ مشکلی نخواهید داشت. همین امروز نگاهی به کمد لباس هایتان انداخته و بررسی کنید که آیا رنگ مشکی، سفید، خاکستری و بژ را در بین لباس هایتان دارید یا خیر؟ این رنگ ها با هر ترکیب رنگی دیگری هم خوانی دارند.

استایل تک رنگ خانم شیک پوش

استایل تک رنگ خانم شیک پوش

استایل سر تا پا مشکی ایده جذابی است که بسیاری از خانم های شیک پوش و سلبریتی ها از آن استفاده می کنند. این استایل جذاب نمی تواند استایل همیشگی شما باشد. یک خانم شیک پوش به جای استفاده از یک رنگ تکراری، همیشه از رنگ های متفاوت ولی تک رنگ استفاده می کند. با توجه به موقعیت و فصل استایل تک رنگ و متفاوتی را در لباس به کار ببرید تا جذابیت بیشتری داشته باشید.

اکسسوری های خانم های شیک پوش

اکسسوری های خانم های شیک پوش

ساده ترین استایل ها با کمک اکسسوری های زیبا چشمگیرتر می شوند. شاید انتخاب لباس مشکی، کمی کسل کننده باشد ولی یک کیف و کفش قرمز جلوه بی نظیری به شما می بخشد.

کمی نامرتب باشید

کمی نامرتب باشید!

بیش از حد مرتب بودن در دنیای مد جایی ندارد. بر روی نقاط قوت ظاهر خود توجه کنید . به آراستگی چهره و مو توجه کنید و همیشه مرتب باشید ولی نه بیش از حد. اتو کشیده بودن زیاد جالب نیست. به عنوان یک خانم شیک پوش می توانید گاهی به عمد کمی نامرتب باشید. بالا زدن یک آستین تا نیمه و یا یک دسته کوچک از موها بر روی صورت بر شیک پوشی و جذابیت شما خواهد افزود.

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه 

09125073368

منبع :

https://nariseh.com/

  • لباس شب طراحی لباس
۳۰
آذر

طرز تهیه ژله هندونه

مزون مُدینه  طرز تهیه ژله هندونه

 

 

 

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه 

09125073368

  • لباس شب طراحی لباس
۳۰
آذر

۵ راه برای دوخت لبه لباس

مزون مُدینه  ۵ راه برای دوخت لبه لباس

 

۵ راه برای دوخت لبه لباس

۵ راه برای دوخت لبه لباس

دوخت لبه لباس، یکی از مراحل مهم در دوخت هر گونه لباسی است و در تمیزی و زیبایی لباس، تاثیر زیادی می گذارد، به طوری که اگر دوخت لبه لباس به ظرافت و تمیزی انجام شود، ارزش آن لباس بیشتر می شود و زیبایی ظاهری آن چندین برابر خواهد شد.

اگر قصد دارید برای خودتان لباس بدوزید و به یک خیاط حرفه ای و ماهری تبدیل شوید، باید راه های دوخت لبه لباس را بلد باشید. برای دوخت لبه لباس، بهتر است از چرخ خیاطی های حرفه ای کمک بگیرید.

در این مطلب، ناریسه به شما ۵ راه برای دوخت لبه لباس را به شما یاد می دهد. از شما می خواهیم تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

۵ راه برای دوخت لبه لباس

۵ راه برای دوخت لبه لباس را یاد بگیرید و لباس های زیبا بدوزید!

  1. روش اول: لبه پارچه یا لباس را یک بار تا بزنید. چسب لایی یا چسب لباس را درون قسمت تا خورده پارچه بگذارید و با اتو، آن را گرم کنید. در بعضی از پارچه های نازک، لبه لباس با همین روش به داخل محکم می شود و صاف می ماند. البته می توانید پایه دوخت چرخ خیاطی خود را پایین بیاورید و به آرامی شروع به دوخت پارچه تا خورده کنید.
  2. روش دوم: در این روش، شما لبه لباس را با دوخت زیگ زاگ می دوزید. ابتدا رنگ نخ ماسوله را چک کنید تا با پارچه شما تناسب داشته باشد. لبه دوخته نشده پارچه را درچه را در مرکز پایه چرخ خیاطی بگذارید. با این کار، می بینید که لبه پارچه شما به صورت زیگ زاگ و کاملا تمیز دوخته می شود.
  3. روش سوم: شما می توانید لبه لباس یا پارچه را با سوزن قلو بدوزید. برای این کار باید ابتدا سوزن دوقلوی خود را در چرخ خیاطی وارد کنید. سوطنا را به نوبت در چرخ خیاطی بگذارید. در این روش از قابلیت دوخت لبه کور چرخ خیاطی استفاده می کنیم. اول موقتا پارچه را کوک ساده بزنید. سپس دوخت لبه کور را انجام دهید. بعد از اتمام دوخت لبه کور، نخ کوک را از پارچه جدا کنید. پس از پایان کار مشاهده می کنید که دوخت شما بسیار تمیز انجام شده است.
  4. روش چهارم: در روش چهارم، شما روش دوخت لبه تزئینی را یاد می گیرید. برای دوخت با این روش، ابتدا چرخ خیاطی خود را روی حالت دوخت دندان موشی قرار دهید. در داخل جعبه چرخ خیاطی، قستی وجود دارد که متعلق به کشش دوخت پارچه است. برای دوخت تزئینی باید کشش دوخت را بیشتر کنید. سپس پارچه خود را بدوزید.
  5. روش پنجم: در این روش، شما با لبه دوزی به کمک سرژر لبه پارچه را خواهید دوخت. برای دوخت لبه لباس با سرژر، ابتدا باید سوزن سمت چپ را بردارید و کشش دوخت را به صورت دستی چک کنید. تیغه چرخ را ببندید. لبه لباس را دوبار تا بزنید. درز دوخته شده را بکشید و صافش کنید. اگر می خواهید صافی لبه لباس شما بیشتر شود، با اتو لبه لباس را اتو بزنید و آن را صاف کنید.

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه 

09125073368

منبع:

https://nariseh.com/

 

  • لباس شب طراحی لباس
۲۹
آذر

معرفی قسمت های مختلف چرخ خیاطی

مزون مُدینه  معرفی قسمت های مختلف چرخ خیاطی

 

 

  • لباس شب طراحی لباس
۲۹
آذر

آموزش دوخت پاپیون پارچه ای زیبا و ساده به همراه الگو

مزون مُدینه  آموزش دوخت پاپیون پارچه ای زیبا و ساده به همراه الگو

 

مدل های مختلف پاپیون نظیر پاپیون پارچه ای، پاپیون نمدی، پاپیون چرمی و … می تواند برای تزیین لباس، کیف، تل، گل سر و پاپوش مورد استفاده قرار گیرد. از این رو پیشنهاد می کنیم در ادامه ما را با آموزش دوخت پاپیون همراهی کنید.

 

 پاپیون پارچه ای

نحوه دوخت پاپیون پارچه ای

برای دوختن پاپیون همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد می توان از نمد، پارچه های نخی، چرم و غیره استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم روش دوخت پاپیون با پارچه نخی طرح دار را در اختیار شما عزیزان و همراهان گرامی قرار دهیم. این نوع پاپیون ها برای تزیین پاپوش دخترانه، لباس بچگانه، تل و گل سر بسیار مناسب می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده در دوخت دستکش عروس و برای تزئین مدل های مختلف سرویس آشپزخانه عروس معمولا از پاپیون پارچه ای استفاده می کنند.

برای دوخت این پاپیون باید در ابتدا وسایل مورد نیاز مانند مقداری پارچه نخی، قیچی و سوزن ته گرد را آماده کنید و پارچه نخی را به دو صورت تکه بزرگ مربعی شکل و تکه کوچک مستطیلی شکل برش بزنید.

الگو پاپیون پارچه ای

آنگاه پارچه مربعی شکل را به سمت داخل تا بزنید و لبه های طولی پارچه را روی هم قرار دهید، بعد کوک بزنید و بدوزید.

 پارچه پاپیون پارچه ای

سپس اطراف پارچه را مطابق شکل علامت گذاری کنید و سوزن بزنید.

 پارچه پاپیون پارچه ای

در مرحله بعدی دوخت پاییون باید اطراف و لبه های کناری آن را بدوزید.

 پارچه پاپیون پارچه ای

نتیجه کار شما باید به این صورت باشد.

الگو پاپیون پارچه ای

اکنون باید به سراغ دوخت تکه پارچه کوچک مستطیلی شکل بروید(مراحل دوخت این قسمت را می توانید در شکل مشاهده کنید). لبه های طولی این قسمت از پارچه را باید سردوز بزنید، بعد کار به سمت رو برگردانید و لبه های کناری آن را نیز سر دوز بزنید و در آخر دو لبه کناری آن را روی هم قرار دهید و بدوزید تا حالتی دایره مانند پیدا کند.

الگو پاپیون پارچه ای

در ادامه باید، پارچه نخی دوخته شده را با کمک انگشتانتان جمع کنید.

الگو پاپیون پارچه ای

برای ثابت ماندن کار بهتر است از سوزن ته گرد استفاده کنید.

 پاپیون پارچه ای

اکنون پارچه جمع شده را داخل پارچه حلقه ای شکل(دایره مانند) قرار دهید.

 پاپیون پارچه ای

پارچه حلقه ای باید دقیقا در وسط پارچه جمع شده قرار بگیرد.

 پاپیون پارچه ای

اکنون شما صاحب یک پاپیون زیبا هستید که با استفاده از مقداری چسب مایع و حرارتی می توانید آن را به روی گیره یا پنس سر، لباس، کفش روفرشی، کیف و یا سرویس آشپزخانه بچسبانید.

 پاپیون پارچه ای

ضمن قدردانی از همراهیتان با آموزش دوخت پاپیون در این بخش، امیدواریم با انجام دقیق مراحل بالا بتوانید، به راحتی پاپیون های زیبا در انواع رنگ بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه 

09125073368

منبع :

https://arga-mag.com/

  • لباس شب طراحی لباس