مزون لباس زنانه در تهران

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه - 09925544799 طیبی
طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس لباس نامزدی
طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت انواع لباس بچگانه در تهران
با 30 سال سابقه کاری
با مدیریت سرکار خانم منصوری

نکاتی برای خیاطی حرفه ای

جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۲ ب.ظ

نکاتی برای خیاطی حرفه ای

مزون مُدینه نکاتی برای خیاطی حرفه ای

 

نکاتی برای خیاطی حرفه ای

 

شاید بارها برای شما پیش آمده که با رعایت همه ی نکات و قوانین لباسی را دوخته اید اما باز هم نتیجه دلخواه را کسب نکردید . شاید همیشه این مشکل را دارید که با وجود استفاده از چرخ خیاطی حرفه ای و بهترین پارچه ها باز هم لباستان کاملا نشان میدهد که در خانه دوخته شده و مشابه نمونه اش در مغازه نیست ؟

 

در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید همچون یک خیاط حرفه ای لباس بدوزید .

 

 

۱.  پرس کردن با اتو
یکی از ضروری ترین کارها که بسیاری از خیاطان آن را نادیده میگیرند و به بعد از تمام شدن کار موکول می کنند پرس کردن با اتو هست . در واقع شما قبل از اینکه بخواهید الگو را برش بزنید باید پارچه تان را اتو کنید . در غیر این صورت در هنگام دوخت تکه های بریده شده ممکن است نامنظم باشند و به خوبی در کنار هم قرار نگیرند .

 

 

همچنین همه ی پنس ها را با بالاترین حرارت ممکن پرس کنید و باز کنید . برای هر پنس که دوختید بلافاصله این کار را انجام دهید . برای گوشه ها و لبه هایی که می خواهید برگردانید قبل از این که کوک بزنید نیز پرس کنید .

 

تفاوت نمونه اتو شده و اتو نشده را می توانید در عکس های زیر ببینید

نمونه اتو شده

نمونه اتو نشده

 

۲. فشار سوزن چرخ خیاطی
اگر می خواهید دوخت تمیزی داشته باشید به یکی از نکاتی که باید توجه کنید میزان فشاریست که برای چرخ خود تنظیم کردید . اکثریت از شماره ۵ که نیمه هست در اکثر موارد استفاده می کنند با توجه به پارچه تان باید فشار مناسب را انتخاب کنید تا دوخت مناسبی داشته باشید . برای پیدا کردن فشار مناسب می توانید از دفترچه راهنمای چرخ خیاطی خود کمک بگیرید . همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید یکی از موارد بسیار مهم انتخاب رنگ نخ مناسب است . زیرا رنگ نامناسب علاوه بر بد جلوه دادن کار شما ، ایرادات شما را نیز بیشتر در چشم مخاطب میاورد .

 

 

۳. لبه دوزی نقطه حرفه ای نشان دادن شماست
هر وقت که نوبت به لبه دوزی رسید ، توجه داشته باشید که در اینجا می توانید خود را همچون یک خیاط حرفه ای نشان دهید . معمولا۸/۱ اینچ فاصله از لبه کار را لبه دوزی می کنند . هر میزان را که مد نظر دارید به طور دقیق علامت بزنید و بسیار آهسته کار کنید تا دقیق و تمیز بدوزید و کج ندوزید . در ابتدا بهتر است که برای هر تکه اندازه را مشخص کنید . بعدها که حرفه ای شدید چشم و دست شما عادت خواهد کرد .

لبه دوزی

 

۴. درزها و پنس های ضخیم کار شما را ناشیانه نشان می دهند .
در موارد آموزشی و الگوها گاهی از ما خواسته می شود که ظریف تر کار کنیم به خصوص در نقاط انحنا دار مثل سر آستین یا دور یقه . بسیاری از خیاطان از این کار صرف نظر می کنند که باعث می شود کارشان تمیز از آب در نیاید .

درزها و پنس های لباس

۵. پرو مناسب
بسیاری از افراد از الگوهای آماده استفاده می کنند . باید توجه داشته باشید که الگوهای آماده برای افراد با اندام استاندارد طراحی شده اند . شما باید با آموزش ها بتوانید الگوها را به فرم دلخواه خود تغییر دهید . این کار نیز با اندازه گیری دقیق و مناسب سایزهای و اندازه های مختلف اندام به دست میاید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی