مزون لباس زنانه در تهران

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه - 09925544799 طیبی
طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس لباس نامزدی
طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت انواع لباس بچگانه در تهران
با 30 سال سابقه کاری
با مدیریت سرکار خانم منصوری

اصول و ترفندهای جالب برای اتو کردن لباس

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ق.ظ

اصول و ترفندهای جالب برای اتو کردن لباس

مزون مُدینه  اصول و ترفندهای جالب برای اتو کردن لباس

 

اتو کردن لباس ها

همه ما دوست داریم شیک و جذاب باشیم. یکی از موارد مهم در جذابیت شما، طرز لباس پوشیدن شما است. اگر می خواهید به عنوان فردی شیک و باکلاس شناخته شوید، باید حسابی حواستان به لباس هایتان باشد. یعنی باید بتوانید لباس های تمیز بپوشید، لباس های خود را به خوبی با هم ست کنید، لباس های صاف و اتو کرده بپوشید و خوشبو باشید. صاف بودن لباس شما، تاثیر زیادی در ظاهر شما دارد و به همین دلیل است که باید اصول و ترفندهای اتو کردن لباس را بلد باشید. لباس های مختلف از نظر مدل دوخت، نوع پارچه و کیفیت پارچه با هم فرق دارند و شما باید بتوانید هر لباسی را متناسب با ویژگی هایش اتو کنید. در این نوشته می خواهیم ترفندهای جالب و کاربردی برای اتو کردن لباس را به شما آموزش دهیم و امیدواریم که تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

اتو

ترفندهای جالب برای اتو کردن لباس را یاد بگیرید و لباس هایی صاف و زیبا به تن کنید!

اگر لباس های شما مارک دار و گران قیمت باشند، می دانید که نگهداری از آنها و سالم ماندن آنها تا چه اندازه اهمیت دارد. شستشوی لباس ها و اتو کشیدن آنها از جمله موضوعاتی است که شما باید بدانید تا بتوانید لباس های خودتان و خانواده خود را به خوبی نگهداری کنید و تا مدتها از لباس های خود استفاده کنید.
• برای اتو کردن لباس های خود به وسایلی از جمله اتوی تمیز و سالم، میز اتو و مقداری آب نیاز دارید.

• بعضی از افراد فکر می کنند که برای اتو کشیدن لباس به میز اتو نیاز ندارند و به همین دلیل، لباس های خود را روی بالشت یا میز اتو می کنند! اما باید بدانید که بهترین گزینه برای اتو کشیدن لباس ها، استفاده از یک میز اتو است؛ زیرا سطح بسیار صافی دارد و روکش آن از پارچه نسوز است تا بخار اتو از آن خارج شود.

اتو کردن لباس ها

• یادتان باشد که گرمای بیش از حد اتو، باعث صاف اتو شدن لباس ها نمی شود؛ بلکه فشار و بخار اتو است که چین و چروکها را باز می کند.
• اگر می خواهید پیراهن مردانه را اتو کنید، این کار را از آستین های لباس شروع کنید. اگر دقت کنید می بینید که آستین های پیراهن مردانه در دو طرف میز اتو آویزان می شوند و به همین دلیل است که می توانید ابتدا آنها را اتو بزنید و این قسمتهای لباس را کنار بگذارید. اگر علاقه دارید ابتدا از دیگر قسمتهای لباس شروع کنید و سپس به سراغ آستین ها بروید، باید دوباره قسمتهای چروک شده پیراهن را اتو بزنید.
• برای اتو زدن آستین پیراهن مردانه، باید دکمه های آستین ها را باز کنید تا بتوانید این قسمتها را خوب اتو بزنید.
• یقه پیراهن، قسمت بسیار مهمی است که باید به خوبی اتو شود. وقتی قصد اتو کردن یقه لباس را دارید، پیراهنتان را به سمت بالا روی میز اتو پهن کنید و سپس آن را اتو بزنید.
• برای اتو کردن مانتو و کت نیز نکات مهم اتو کردن پیراهن مردانه را باید رعایت کنید.

• وقتی می خواهید شلوار مردانه و شلوار زنانه را اتو بزنید، به جای اینکه اتو را روی لباس بکشید، اتو را روی پارچه بگذارید و بعد از چند لحظه بردارید. بهترین روش برای اتو کردن شلوار، پرس کردن اتو روی شلوار است.
• زیباترین حالت یک شلوار اتو شده، زمانی است که خط اتوهای شلوار مشخص باشد. برای پیدا کردن خط اتوی شلوار خود، شلوارتان را به صورت کاملا صاف روی میز اتوی خود پهن کنید و سعی کنید دو پای شلوار را به صورتی روی هم قرار دهید تا درزها مقابل هم قرار بگیرند. اگر بتوانید این کار را به صورت دقیق انجام دهید، خط اتوی شلوار را به راحتی پیدا خواهید کرد.
• بعضی از افراد در هنگام اتو زدن شلوار، فکر می کنند که خط اتو باید تا وسط شلوار باشد. یادتان باشد که خط اتو باید تا بالای شلوار و حدود 15 سانتی متر قبل از فاق شلوار ادامه داشته باشد. اگر شلوار شما پیله دار باشد، باید خط اتو را تا پیله ادامه داشته باشد.
• وقتی لباس خود را اتو کردید، سریعا آن را نپوشید؛ بلکه آن را به مدت چند دقیقه آویزان کنید تا سرد شود. سرد شدن لباس بعد از اتو، باعث از بین رفتن چین و چروکهای آن می شود. بهتر است شلوار، مانتو یا پیراهن خود را به مدت یک ساعت به صورت صاف آویزان کنید تا پارچه شما خنک و کاملا صاف شود.

اتو کردن لباس ها

• اگر دامن خود را اتو می زنید و دامن شما چین دار نیست، اتو کشیدن را از بالا شروع کنید و به بخش پایینی دامن برسید. اگر دامن شما چین دار است، هرکدام از چین ها را باید به صورت جداگانه اتو کنید.
• اگر از کیفیت و عملکرد اتو مطمئن هستید، یک لایه پارچه نازک روی لباس خود پهن کنید تا لباس شما برق نیفتد و نسوزد. این کار از حک شدن قطرات آب روی لباس نیز جلوگیری می کند.
• اگر لباس شما مات است، آن را از داخل اتو بزنید؛ اما اگر لباس شما براق است، باید آن را از خارج اتو بزنید.
• نکته مهم در اتو کردن لباس ها این است که حرارت اتو را متناسب با جنس و نوع پارچه تنظیم کنید تا به بافت لباس آسیبی نرسد.
اما چگونه باید حرارت اتو را تنظیم کنید؟ ادامه این نوشته را بخوانید تا نحوه تنظیم حرارت اتو را یاد بگیرید.

اتو کردن لباس

حرارت مناسب برای اتو کردن پارچه های مختلف چه مقدار است؟
وقتی قصد اتو کردن پارچه های مختلف را داشته باشید، باید حرارت متناسب با نوع پارچه را تنظیم کنید تا از نتیجه کار اتوکشی خود راضی باشید و لباس خود را با یک اتوی گرم خراب نکنید!
1. اگر پارچه شما نخی است، حتما از اسپری آب برای مرطوب کردن سطح پارچه استفاده کنید. اتو را روی پارچه پرس کنید و سریعا بردارید. لباسهای نخی، مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند و به همین دلیل می توانید از حرارت متوسط رو به بالا برای اتو کردن آنها استفاده کنید.
2. اگر لباس شما از جنس ابریشم مصنوعی است، برای اتو کردن لباس ابتدا آن را پشت و رو کنید. بهترین راه برای اتو کردن لباس ابریشمی این است که اتو را به صورت پرس استفاده کنید و از کشیدن پارچه در حین اتوکشی خوددداری کنید.
3. برای اتو کردن لباس های ساتن، ابتدا اتو را از حالت بخار بردارید. سپس لباس خود را پشت و رو کنید و بعد از مرطوب کردن لباس، آن را اتو بزنید. رطوبت برای صاف شدن ساتن کافی است و نیازی به حرارت بالا نیست!4. پلی استر: حرارت اتو را روی دمای کم یا متوسط قرار دهید و مطمئن شوید که پارچه‌ی لباس کمی مرطوب باشد و اتو را از بالا به پایین روی پارچه بکشید.
5. پارچه‌ی ابریشم: لباس یا شال و یا کراوات ابریشم خود را پشت و رو قرار دهید و اتو را روی کمترین حرارت ممکن تنظیم کنید و البته از هیچ بخاری استفاده نکنید.
6. برای اتو کردن شال و کراوات از جنس ابریشم خالص، باید لباس را پشت و رو کنید و درجه اتو را روی کمترین (minimum) قرار دهید. همچنین باید اتو را از حالت بخار بردارید.
7. حرارت اتو برای اتوکشی لباس های پلی استر باید کم یا متوسط باشد. در هنگام اتو زدن لباس های پلی استری، اتو را از بالا به پایین روی پارچه بکشید. همچنین قبل از شروع اتو زدن، سطح لباستان را کمی مرطوب کنید.

اتو کردن لباس ها

8. پارچه های مخملی، زیاد به اتو نیازی ندارند؛ اما اگر قصد اتوکشی لباس مخملی خود را دارید، ابتدا یک حوله سفید زیر لباس خود قرار دهید. سپس لباستان را پشت و روز کنید و در هنگام اتو کشیدن، از دستتان برای مرتب کردن خواب پارچه مخملی استفاده کنید.
9. برای اتو کردن لباس های پشمی، ابتدا یک پارچه را مرطوب کرده و سپس آن را بین لباس و اتو قرار دهید. درجه حرارت اتو را روی کمترین حرارت ممکن قرار دهید و از بخار برای اتوکشی استفاده کنید.
10. اگر قصد اتو کردن لباس ها از جنس کتان را دارید، باید لباس خود را قبل از اتو کشیدن، پشت و رو کنید.
در این نوشته با نکات مهم و ترفندهای جالب برای اتو کردن لباس آشنا شدید. حالا می توانید لباس های خود را به بهترین شکل اتو بزنید که هم صاف شوند و هم آسیبی نبینند. وقتی لباس های صاف و زیبایی داشته باشید، شیک تر و جذاب تر هم دیده می شوید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی