مزون لباس زنانه در تهران

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه - 09925544799 طیبی
طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس لباس نامزدی
طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت انواع لباس بچگانه در تهران
با 30 سال سابقه کاری
با مدیریت سرکار خانم منصوری

معرفی انواع چرخ خیاطی و ویژگی های آنها

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴ ب.ظ

معرفی انواع چرخ خیاطی و ویژگی های آنها

مزون مُدینه  معرفی انواع چرخ خیاطی و ویژگی های آنها

 چرخ خیاطی

یکی از وسایل مهم در طراحی و دوخت لباس، چرخ خیاطی است. برای دوخت هر مدل لباسی باید از ماشین دوخت مناسب آن استفاده کرد. در این نوشته می خواهیم انواع چرخ‌های خیاطی و ویژگی های آنها را به شما معرفی کنیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

با انواع چرخ خیاطی ها و کاربرد آنها بیشتر آشنا شوید!

با کمک چرخ خیاطی می توان پارچه های مختلف را دوخت. جالب است بدانید که این وسیله در طول اولین انقلاب صنعتی اختراع شد تا میزان دوخت های دستی را کاهش دهد. از سال 1790 میلادی که ابداع شدند، تا به امروز این وسیله تغییرات زیادی کرده اند و از نظر امکانات و کارآیی حسابی پیشرفت کرده اند. امروزه مدلهای مختلفی از این وسیله نیز به بازار آمده است تا کار دوخت راحت تر و سریع تر انجام شود.

 چرخ خیاطی

انواع چرخ خیاطی

1. چرخ خیاطی صنعتی:

چرخ خیاطی صنعتی برای دوخت انواع لباس زنانه و مردانه، دوخت مبل، دوخت کیف و کفش، روکش ماشین و … استفاده می شود. این وسیله ، وزن زیادی دارد و قیمت خرید آنها از چرخ‌های خانگی بیشتر است. چرخ صنعتی محدودیت دوخت دارد و غالبا دوخت های مستقیم و زیگزاگ را انجام می دهد. چرخ خیاطی صنعتی کاربرد زیادی دارد. طراحی چرخ های دوخت صنعتی به گونه ای است که سرعت آن بالا است و سروصدای کمی تولید می کند. یکی از ویژگی های مثبت چرخ های صنعتی این است که می توان به شیوه دقیق و حرفه ای خیاطی کرد و لباسی تمیز و خوش دوخت به مشتری تحویل داد. اگر سری به مزونهای دوخت و کارگاه های خیاطی بزنید، تعداد زیادی از این دستگاه را مشاهده خواهید کرد.

موتور نوع صنعتی از چرخ خیاطی خانگی سریع تر و قوی تر است. این چرخ ها به قدری حرفه ای و قدرتمند هستند که می توان ساعتها با آنها کار کرد و لباس های مختلف را با آنها دوخت. این مدل چرخ  برای دوخت لباس در حجم بالا به کار می رود.

 چرخ خیاطی صنعتی

2. چرخ خیاطی سردوز:

این مدل چرخ برای تکمیل دوخت لبه های پارچه ها و پایان فرایند دوخت به کار می‌رود. چرخ سردوز . سردوزی لباسها برای بهتر شدن کیفیت دوخت لباس ها، زیبا شدن دوخت و افزایش استحکام لباسها استفاده می شود. کاربرد این مدل زیاد است. موتور چرخ سردوزی، بسیار قوی است و در زیر بدنه آن نصب شده است. با کمک چرخ خیاطی سردوز، شما می توانید دوخت تمیزتری داشته باشید و ظاهر لباس را شیک تر کنید. خبر خوب این است که کار با این وسیله آسان است و شما می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. چرخ سردوز برای دوخت لباس ها در خانه و کارگاه استفاده می شود. بعضی از چرخ های خیاطی خانگی، قابلیت سردوزی نیز دارند؛ اما آنها برای سردوزی در خانه مناسب هستند. اگر قصد سردوزی حجم زیادی از لباسها را دارید، بهتر است به سراغ چرخ خیاطی سردوز صنعتی بروید.

 چرخ خیاطی سردوز

3.چرخ خیاطی میاندوز:

برای دوخت میانه پارچه از چرخ خیاطی میاندوز استفاده می شود. دوختی که با استفاده از این مدل چرخ انجام می شود بسیار تمیز است و به همین دلیل به آن، چرخ تمیزدوز گفته می شود. با کمک این دستگاه، می توانید لباس ها را به صورت مرتب بدوزید و ظاهر لباس را شیک تر و خاص تر کنید. از چرخ میاندوز برای دوخت پارچه های کشی و پارچه های تریکو استفاده می شود. چرخ میاندوز، نوعی چرخ خیاطی صنعتی است؛ زیرا برای دوخت های صنعتی استفاده می شود. اگر می خواهید دوخت های مبتدی و خیاطی در منزل را انجام دهید، بهتر است این وسیله را خریداری نکنید. برای دوخت در خانه، بهترین وسیله، چرخ خیاطی خانگی است که در ادامه نوشته با آن آشنا خواهید شد.

چرخ خیاطی میاندوز

4.چرخ خیاطی خانگی:

این وسیله، چندین کاربرد مختلف دارد و برای انواع دوختهای مختلف به کار می رود. موتور چرخ خانگی در داخل بدنه قرار دارد و گزینه مناسبی برای خیاطی در منزل است. همچنین این وسلیه با امکانات و ویژگی های مختلف ساخته می شود و کاربرد زیادی دارد. کار با آن راحت است و برخلاف مدل‌های صنعتی آن، به راحتی می توان آنها را جابه‌جا کرد.

 چرخ خیاطی خانگی

اگر چرخ خیاطی خانگی داشته باشید، می بینید که در هنگام دوخت، پارچه لباس به راحتی به جلو سر می خورد و از دستگاه خارج می شود. در نتیجه بدون استفاده از سوزن و دوخت دستی لباس، می توان به صورت خودکار فرآیند دوخت را انجام داد و در زمان صرفه جویی کرد. این دستگاه شامل سوزن، ماسوله، قرقره، تسمه، ماکو و پدال است و با کمک آن می توان انواع دوخت ساده، راسته دوزی، گلدوزی، تکه دوزی، زیپ دوزی، دوخت روی پارچه های خیلی نازک و خیلی ضخیم، پس دوزی، دوخت زیگزاگ، دوخت دکمه و جادکمه را انجام داد.

امروزه، تعداد زیادی از شرکتها، اقدام به تولید این نوع چرخ‌ها کرده اند که هر کدام از آنها، امکانات و قیمت متفاوتی دارند. در حال حاضر شرکت های کاچیران، مارشال، برادر (Brother)، برنینا و ژانومه از جمله بهترین برندهای فعال در ایران هستند.

با کمک این ماشین های دوخت خانگی، شما می توانید دوخت قسمتهای حساس لباس مانند سرآستین، آستین، جیب شلوار، سجاف و لباس های بچگانه را با نهایت دقت و ظرافت بدوزید و از سرعت و کیفیت خیاطی با این وسیله لذت ببرید.

 

5.چرخ خیاطی کامپیوتری:
این دستگاه ها، به تراشه های کامپیوتری پیشرفته مجهز هستند و به همین دلیل، می توانند مجموعه ای از دوخت های کارآمد و گسترده را انجام دهند. با استفاده ار آن، شما می‌توانید یک الگوی دوخت انتخاب کنید تا موقعیت سوزن و کشش نخ به صورت خودکار تنظیم شود. همچنین می توان جادکمه دوزی و دوخت های تزئینی را انجام داد.

 چرخ خیاطی کامپیوتری

در این نوشته با انواع مدلهای چرخ خیاطی ها و کاربردهای آنها آشنا شدید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. شما از کدام نوع از این چرخ‌ها و چه مدلی استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را در میان بگذارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی