مزون لباس زنانه در تهران

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه دوخت انواع لباس شب عروس نامزدی اداری مانتو پالتو در تهران

مزون مُدینه پذیرش سفارش و طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس و نامزدی طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت لباس بچگانه

مزون مُدینه - 09925544799 طیبی
طراحی و دوخت انواع لباس شب لباس عروس لباس نامزدی
طراحی و دوخت لباس اداری و فرم مدارس طراحی و دوخت انواع مانتو و پالتو طراحی و دوخت انواع لباس بچگانه در تهران
با 30 سال سابقه کاری
با مدیریت سرکار خانم منصوری

مشکلات با اهمیت در خیاطی و راه حل های آن

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۵۲ ب.ظ

مشکلات با اهمیت در خیاطی و راه حل های آن

مزون مُدینه  مشکلات با اهمیت در خیاطی و راه حل های آن

 

مشکلات خیاطی

آشنایی با برخی مشکلات خیاطی و راه حل آن:


همیشه هنگام دوخت و دوز امکان بروز مشکلاتی که کار شمارو به وقفه بیندازد وجود دارد. در ادامه به بررسی چند مورد از مشکلات بوجود آمده در حین خیاطی کردن میپردازیم:


1. ممکن است بارها برایتان بوجود آمده باشد که در هنگام خیاطی ، سوزن چرخ خیاطی شما بشکند؛ این مشکل ممکن است بر اثر شل بودن سوزن در چرخ و یا سوزن، مناسب چرخ خیاطی شما نبوده باشد، بوجود آمده وحتی ممکن است ضخامت و یا دیگر خواص مکانیکی سوزن شما متناسب با نخ و پارچه شما نباشد. همیشه از درست قرار گرفتن سوزن در چرخ خود مطمئن شوید.


2. بارها صدای غیر عادی یا غریب چرخ خیاطی خود را هنگام کار شنیده اید. برای رفع این مشکل وضعیت روغن چرخ خیاطی خود را بررسی کنید.


3. نخ ماسوره شما ممکن است هنگام خیاطی کردن پاره شود. این مشکل ممکن است بر اثر خارج شدن ماسوره از جای خود بوجود آمده باشد ومانع گردش ماسوره در ماکو شود.


4. اگر بخیه های دوخت شما بصورت بزرگ و کوچک (جا انداختن) زده میشود، از قرار گرفتن صحیح سوزن مطمعن شوید، از سوزن های استاندارد استفاده کنید و از شل نشدن فنر پایه مطمعن شوید.


5. اگر نخ رویی، شما پاره شود؛ درجه ی کشش نخ (رگولاتور نخ)را تنظیم کنید – از کند یا خم نشدن نوک سوزن مطمعن شوید – امکان پایین یا برعکس بسته شدن سوزن وجود دارد، آن را برطرف کنید – حواستان باشد نخ قرقره گره نخورده باشد.


6. اگر چرخ شما به هیچ وجه حرکت نکرد، این مشکل بر اثر به دام افتادن نخ یا غبار در بین اجزاء قلاب یا کمپلت پیش می آید گاهی هم در اثر پدیده شیرینک در چرخدنده ها اتفاق می افتد،رسوب کردن روغنهای کهنه نیز باعث چسبندگی در بین قطعات میشوند.که در مقاله مربوط به موضوع روانکاری به آن خواهیم پرداخت.


7. برای اینکه چرخ شما در هنگام کار متوقف نشود سعی کنید نخ در ماسوره را چک کنید که گیر نکند.


8. هنگام پاره شدن نخ ماسورمیزان فشار نخ را بوسیله پیچ مخصوص روی ماکو تنظیم کنید.


9. اگر نخ زیری بر روی سطح پارچه شل است، دستگاه تنظیم کشش نخ را به سمت شل کردن حرکت دهید و امتحان کنید تا دوخت مرتب شود.


10. همچنین اگر نخ روی کار جمع شد و بخیه ها شل بودند علت این است که نخ روی چرخ سفت شده و نخ ماسوره شل است.


11. اگر دوخت رو پارچه شل ویا جمع شد، علت آن سفت بودن نخ رویی(نخ قرقره) و شل بودن نخ زیرین(نخ ماسوره)است


12. اگر چنانچه چرخ خیاطی سفت (کند) کار می‌کند یا وقتی پدال را فشار می‌دهیم حرکت نمی‌کند، ممکن است:
• دینام (موتور) چرخ خیاطی نیم سوز شده باشد که در این صورت اول باید با جدا کردن تسمه از آن و فشار دادن پدال دینام (موتور) چرخ خیاطی را به طور جداگانه امتحان کنیم اگر ایراد از دینام (موتور) چرخ خیاطی بود باید آن را به مراکز تعمیر چرخ خیاطی برد که در صورت امکان ، آن را تعمیر کنند و در غیر این صورت باید تعویض گردد.
• به علت عدم روغن کاری مستمر و بودن ذرات پرز و پارچه و نخ در داخل چرخ خیاطی و یا روغن کاری با روغن‌های غیراستاندارد برای چرخ خیاطی، چرخ سفت شده باشد که در این صورت باید چرخ خیاطی تمیز گردد که مراحل تمیزکاری و روغن کاری آن را در قسمت نگهداری از چرخ خیاطی ذکر کرده‌ایم.
• علت دیگر ممکن است سیم پدال چرخ خیاطی یا خود پدال آن و فیش ورودی به چرخ خیاطی یا دوشاخه‌ی اتصال به برق دچار مشکل شده باشد که آن هم باید توسط تعمیرکار چرخ خیاطی عیب یابی گردد.

 

مطالب بیشتر :  چطور چرخ خیاطی را تمیز کنیم؟

                       چند ایده برای خیاطی

منبع :

arashnasrollahi.com

مزون در تهران مزون مدینه لباس مجلسی زنانه

09125073368

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی